توضیحات وزیر کشور درباره شرط ادامه فعالیت اصناف+ جزئیات-راهبرد معاصر

توضیحات وزیر کشور درباره شرط ادامه فعالیت اصناف+ جزئیات

وزیر کشور گفت: الحمدلله با افتخار باید گفت که واکسن‌های ساخت داخل در ارزیابی‌ها خود را بسیار خوب نشان دادند و به همین دلیل نیز تمایل زیادی در استان‌ها برای استفاده از آن وجود دارد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 12
کد خبر: ۱۰۵۲۵۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ احمد وحیدی وزیر کشور در حاشه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا طی سخنانی اظهار داشت: در جلسه امروز مسئله‌ی محدودیت‌های هوشمند بررسی شد تا به‌صورت هوشمند آن را رفع کنیم و پلت‌فرمی که قبلا تهیه شده بود باید به شکل آزمایشی در چند استان اجرا می‌شد و نتایج را ارزیابی می‌کردیم و اتصال برخی مراکز که باید به آن نرم‌افزار انجام می‌شد، مقداری وقفه داشت که تصمیم گرفته شد زودتر صورت بگیرد تا پلت‌فرم را ارزیابی کرده و به سایر مناطق و استان‌ها تعمیم دهیم.

 

وی با بیان اینکه درباره اصناف و ادارات بحث شد و خصوصا اصنافی که با مواد غذایی سروکار دارند بحث و تبادل نظر انجام شد، افزود: فعالیت این دسته از اصناف از یک تاریخ مقرر به بعد، منوط به این است که واکسن زده باشند و به شکل دقیق کنترل انجام بگیرد و و لیست این 3 میلیون نفر با وزارت بهداشت تبادل خواهد شد.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه گفت: کسانی که واکسن دریافت کرده باشند، توسط وزارت بهداشت تأیید خواهند شد و مجاز هستند در محل کسب و کار حضور داشته باشند؛ پایان مهرماه نیز برای این کار تعیین شده و از اصناف و آن‌ها که تا الان واکسن نزده‌اند می‌خواهیم که به سرعت برای این کار اقدام کنند. وزارت بهداشت کاملا آمادگی دارد تا روزی 3 میلیون نفر را واکسن بزند و واکسن هم به اندازه کافی موجود است؛ تا الان قریب به 50 درصد اصناف ما واکسن زده‌اند و این مقدار کم است، باید به‌طور کامل واکسن دریافت کنند و تا مشکلی پیش نیاید.

 

وحیدی بیان کرد: واکسیناسیون دانش‌آموزان به‌ویژه سطح متوسطه یک و دو که بازگشایی مدارس انجام شده، صورت گرفته و وزارت بهداشت برای این‌کار آمادگی کامل دارد و وزارت آموزش و پرورش هم 570 پایگاه را برای تسریع این روند ایجاد کرده تا دانش‌آموزان با دریافت واکسن برای حضور در مدارس و پرداختن به امور آموزشی مشکلی نداشته باشند.

 

وی با اشاره به موضوعات مطروحه در این جلسه، خاطر نشان کرد: درباره اثربخشی واکسن‌ها نیز صحبت شد و الحمدلله با افتخار باید گفت که واکسن‌های ساخت داخل در ارزیابی‌ها خود را بسیار خوب نشان دادند و به همین دلیل نیز تمایل زیادی در استان‌ها برای استفاده از آن وجود دارد. البته برخی واکسن‌های وارداتی هم اثربخشی خوبی دارند و مردم عزیز با خیال راحت و با توجه به اثربخشی واکسن‌ها، اقدام کنند.

 

وزیر کشور تصریح کرد: مسئله‌ی کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگران‌کننده است و به میزان 45 درصد رسیده است؛ نگرانی از بروز پیک ششم کاملا متصور است و در این‌باره نگران هستیم و از همه عزیزان می‌خواهم که همه مراعات کنیم. نباید وارد پیک ششم شویم و اگر خدای ناکرده مراقبت نشود و وارد پیک جدید شویم، آثار سوئی خواهد داشت.

 

وحیدی عنوان کرد: البته تسریع در واکسیناسیون موثر خواهد بود اما به‌معنای عدم رعایت پروتکل‌ها نیست و دستورالعمل‌ها باید به دقت اجرا شود و بخشی از جلسه به این موضوع گذشت و همگی باید کمک کنیم که به هیچ‌وجه وارد پیک ششم نشویم./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده